Smoothie Sunday | Rabarber smoothie

Smoothie Sunday | Rabarber smoothie

Het is weer rabarber seizoen! Helaas is Rabarber maar een paar maanden per jaar verkrijgbaar. Ik vind het zo lekker! Vroeger kreeg ik altijd rabarber van mijn moeder. Ze maakte een grote pan en ik at het de hele dag. Zelf maak ik het nu ook. Ik kook de rabarber en eet het met een beetje honing. Maar er kan meer met rabarber. Zoals muffins, cakes en smoothies!

Rabarber is in de maanden april tot en met ongeveer juni verkrijgbaar. Het bevat veel vitaminen en mineralen. Onder onder foliumzuur, daarom is rabarber goed om tijdens de zwangerschap te eten. Daarnaast bevat rabarber veel ijzer en magnesium en is het door de vele vezels goed voor je spijsvertering.

Voor de smoothie kook ik de rabarber. Snijd de rabarber in stukjes en kook de rabarber met een heel klein laagje water ongeveer 10 minuten. Laat het daarna afkoelen.

Ingredienten 1 persoon

  • 200 gram rabarber
  • 1/2 bevroren banaan
  • 200 ml alpro coconut
  • 1 eetlepel honing of agavesiroop
  • kokosflakes (optioneel)

Mix de afgekoelde rabarber met de banaan, melk en honing in een blender. Giet in een mooi glas en versier de smoothie met de kokosflakes.

Enjoy!

foto 1-11

 

Next Post:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Founder van I BELIEVE THE HYPE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>