Smoothie Sunday | Frozen yoghurt

Smoothie Sunday | Frozen yoghurt

Frozen yoghurt is echt mijn lievelingsijsje. Ik koop het eigenlijk altijd als ik het ergens zie. Ik vind het zo lekker fris en heerlijk met die verschillende toppings.. Ook al bevat frozen yoghurt wat minder calorieën dan roomijs. Er zitten er nog steeds genoeg in, helemaal als je je ijsje versiert met m&m’s, chocola en stroopwafel.. Daarom besloot ik zelf eens een ‘gezonde variant’ van de frozen yoghurt te maken. Het kost even tijd, maar dan heb je ook wat. Oke het is iets minder romig dan de normale variant, maar echt hij is lekker!

Ik gebruikte voor dit recept Griekse yoghurt 0% vet, maar ik denk als je Griekse yoghurt met 10% vet neemt dat je ijsje al wat romiger wordt.

Ingrediënten voor 1 portie:

- 1 grote banaan
– 250 gram Griekse yoghurt 0%
– Honing of agavesiroop
– Toppings naar keuze (ik gebruikte rode besjes en Oreo koekjes)

Snijd de banaan in stukjes en doe de banaan samen met de yoghurt en de honing in de blender en mix goed door elkaar. Schenk het mengsel in een lage bak en zet minimaal 4 in de vriezer. Roer het mengel het eerste uur elk kwartier even goed door. Dit voorkomt dat er ijskristallen ontstaan.

Als het ijs goed hard is geworden, haal je het uit de vriezer. Je kan de bak even onder de warme kraan doen zodat het ijs loslaat. Doe het ijs samen met eventueel nog een schepje Griekse yoghurt in de blender en mix goed door totdat het een romig geheel is geworden. Mix ook weer niet te lang want dan smelt je ijs. Giet het ijs in een glas of schaaltje en versier met de toppings.

Enjoy!

foto 2-14

 

 

 

 

 

Next Post:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Founder van I BELIEVE THE HYPE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>