Plantaardige eiwitten| Smoothie recept

Plantaardige eiwitten| Smoothie recept

Ik start de dag vaak met een gezonde smoothie, en de laatste tijd voeg ik daar een schep proteïne poeder aan toe. Dacht je dat proteïne poeder alleen voor sporters bedoeld was?
Dit is zeker niet het geval. Ook de niet (zo fanatieke) sporters onder ons (zoals ik op dit moment) kunnen wel wat extra eiwitten in hun voedingspatroon gebruiken.
Eiwitten bevorderen namelijk de spieropbouw, geven je een verzadigd gevoel, helpen het imuunsysteem te versterken en stabiliseren de bloedsuikerspiegel. Daarom ook goed te gebruiken als je wilt afvallen.*

We schreven al eerder een blog over eieren en deelde een post workout smoothie recept waarin (dierlijk) eiwitpoeder verwerkt is.

Op advies van mijn orthomoleculaire therapeut probeer ik elke dag zo’n 70 gram eiwitten binnen te krijgen. Omdat het lastig is om deze hoeveelheid eiwitten volledig uit je voeding te halen gaf zij mij de tip om proteïne poeder van SunWarrior te gebruiken. Dit eiwitpoeder is 100% natuurlijk en biologisch en wordt gemaakt van rauwe gekiemde bruine volkoren rijst. Het is volledig hypoallergeen en vrij van genetisch gemodificeerde ingrediënten. Het bevat geen gluten, soja, kunstmatige toevoegingen, zuivel, dierlijke ingrediënten, pesticiden, granen of gisten.
Het schijnt een van de best opneembare plantaardige eiwitten te zijn doordat het voor 98% overeenkomt met moedermelk (say what?!) en gemakkelijk te verteren is door ons spijsverteringskanaal.

Ik gebruik dit product nu nog niet zo lang maar kan al wel zeggen dat mijn smoothies een stuk beter vullen en ik langer een verzadigd gevoel heb wanneer ik het aan mijn smoothie toe voeg. De smaak is ook zeker niet verkeerd! Ik gebruik de naturel variant zonder smaakje. Je hebt ook de keuze uit vanille en chocolade, deze varianten moet ik ook maar eens gaan proberen.

De hoeveelheid eiwitten die jij per dag nodig hebt is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder; lichaamsgewicht, lichaamsbeweging, of je aan krachttraining doet of een duursporter bent etc. Ik kan je daar dan ook geen advies over geven. Denk jij baat te hebben bij het gebruiken van extra eiwitten? Laat je hierin dan adviseren door een professional.

Hier volgt een plantaardig proteine smoothie recept ter inspiratie:

Ingrediënten

– 200 ml plantaardige melk (ik gebruik rijst/kokosmelk)
– 1 (bevroren) banaan
– 1 sinassappel
– 1 eetlepel chiazaad
– 1 grote hand verse bladspinazie
– 2 eetlepels plantaardige proteine poeder (ik gebruik die van SunWarrior)
– 2 theelepels lijnzaadolie (optioneel, voor de goede vetten)

Bereidingswijze

Gooi alles in een blender en druk op de knop. Laat de ingrediënten goed mixen tot een romig en glad geheel. Schenk je smoothie in een mooi glas, strooi er nog wat hennepzaadjes overheen en geniet ervan!

plantaardige eiwit smoothie

 

* (bron; Jessevandervelde.com)

 

 

Next Post:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Founder van I BELIEVE THE HYPE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>