PERSONAL BODY PLAN | review

PERSONAL BODY PLAN | review

Het was een half jaar lang veel sporten en vooral ook goed op mijn eten letten. Maar het resultaat mag er zijn! Nu kan ik zeggen dat ik eindelijk trots naar mijn lichaam kan kijken. Of het moeilijk was? Nee, als ik er op terugkijk vond ik het de meeste tijd helemaal niet moeilijk. Het went echt en zeker als je resultaat begint te zien gaat het eigenlijk steeds makkelijker en wordt het een manier van leven.

In februari 2014 ben ik begonnen met het Personal Body Plan. Hiervoor was ik al bezig met gezonde voeding en sport. Ik las de bekende boeken als ‘de voedselzandloper’ en ‘broodbuik’ en begon fanatiek mijn eetpatroon aan te passen. Echt resultaat zag ik niet. Ik miste de echte kennis. Ik kocht bijvoorbeeld ongezouten en ongebrande noten, wat op zich natuurlijk heel gezond is, maar at vervolgens het hele zakje leeg. Niet wetende dat ik zo alsnog heel veel calorieën binnenkreeg.

foto(22)

Training
Ik was zoekende naar een gezonde levensstijl en ben daarom begonnen met het Personal Body Plan. Met het Personal Body Plan krijg je een op maat gemaakt plan, gebaseerd op gedrag, voeding, training en herstel. Vier keer per week doe ik aan krachttraining. Van te voren had ik niet verwacht dat ik dit leuk zou vinden en al helemaal niet dat ik zelfs voor mijn werk nog naar de sportschool zou gaan. Maar nu ik dit doe bevalt het echt prima. Ik vind het een heerlijk begin van de dag. Lekker ‘rustig’ wakker worden, terwijl ik mijn trainingsschema af werk.

IMG_0857  foto(20)

Voeding
Mijn eetpatroon heb ik aangepast. Ik let op de hoeveelheid calorieën en de verhoudingen van koolhydraten, vetten en eiwitten. Het is leuk om binnen deze verhoudingen lekkere recepten te bedenken. En het bekende ‘foodprepping’ hoort er natuurlijk helemaal bij. ’s Avonds bereid ik vaak al het eten voor de volgende dag voor. In mijn eetdagboek lees je meer over wat ik eet.

foto(21)  foto(25)

Dit klinkt als een heel positief verhaal. Dat is het natuurlijk ook, maar het is niet altijd heel makkelijk. Zeker aan het begin zag ik soms door de bomen het bos niet meer. Ik moest aan alles denken. Wat moet ik eten? Hoeveel mag ik daarvan eten? Ik heb honger!! Hoe doe ik die oefening? Hoe werkt dit apparaat? Ik voel me een kluns tussen al die fanatieke sporters!! Dit waren gedachten die ik vaak had, maar uiteindelijk heb ik hier toch mijn weg in gevonden.

foto(25)

Resultaat
Inmiddels ben ik begonnen met het tweede halfjaar, hier zal ik binnenkort meer over schrijven. Ik heb in het eerste halfjaar een gezonde levensstijl ontwikkeld. Ik ben tevreden over het resultaat. Ik ben bijna 10 kilo afgevallen en een stuk strakker geworden. Ik ben bewust met voeding en sport bezig en dit voelt goed!  Over mijn buik was ik altijd onzeker en nu zie ik zelfs langzaam “blokjes” verschijnen!

Elke maand meet ik mijn lichaam, hieronder het resultaat van het eerste halfjaar:

                           Week 0                            Week 24
Gewicht:
            70 kg                                 60,5 kg
Schouders:        95 cm                               96,5 cm
Borst:                   92 cm                                 86 cm
Taille:                 77,5 cm                                67 cm
Heupen:               89 cm                                82 cm

Ik ben trots op het resultaat en kan het echt iedereen aanraden. Het lijkt misschien moeilijk. Maar echt, als je eenmaal bezig bent, dan vind je je weg wel!

6ae3a6fa0e230d3c9b7fc8ea6ee869d6

Next Post:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Founder van I BELIEVE THE HYPE

There are 6 comments for this article
  1. Karlijn at 11:14

    Wat een mooi resultaat! Ik ben deze maand begonnen en mijn ‘before’ is bijna hetzelfde als die van jou. Ik ben super enthousiast en heel benieuwd hoe het voor mij gaat verlopen de komende 6 maanden :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>