GOOD FOOD | Review

GOOD FOOD | Review

We hebben weer een mooi boek over gezonde voeding binnen gekregen: GOOD FOOD van Laurianne Ruhe. Wij konden natuurlijk niet wachten om deze te lezen! Hier volgt onze recensie over het boek.

Nadat Laurianne Ruhe  op 25 jarige leeftijd gezondheidsproblemen kreeg, begon haar zoektocht naar helende voeding en veranderde ze met hulp van de orthomoleculaire geneeskunde haar voedingspatroon. Na 3 weken gezonde voeding te hebben gegeten begon ze al verbetering te zien en te merken. Dit nieuwe voedingspatroon hielp haar op een natuurlijke manier te genezen en het imuunsysteem te ondersteunen. Door deze positieve ervaring met voeding is zij daarna de studie tot voedingsdeskundige gaan volgen en is zij nu werkzaam als voedings- en detox coach.

In haar boek – Good Food – beschrijft ze alle stappen die je kan doorlopen om binnen 1 maand de beste versie van jezelf te worden!
Zo beschrijft ze op een simpele en duidelijke manier wat bewerkte voeding met ons lichaam doet en welke producten je daarom maar beter kan laten staan. Ze geeft gezonde alternatieven voor deze bewerkte voeding en beschrijft de stappen die je kan doorlopen om een gezond eetpatroon te realiseren. Ze maakt gebruik van de 80/20 regel waar ik ook fan van ben! Dit betekent dat wanneer je 80% van de tijd gezond eet je best de andere 20% wat minder gezond kan eten.

Good Food Review

Wat ik zo leuk vind aan dit boek is dat ze begrijpt dat er bij het veranderen van je voedingspatroon veel komt kijken. Zo bespreekt ze veel gehoorde problemen en obstakels die je tegenkomt wanneer je een switch wilt maken. Hoe pas je een gezond voedingspatroon toe op je werk? En tijdens feestjes en etentjes? Hoe ga je om met de sociale druk en de reacties van anderen? Op al dit soort vragen speelt ze goed in en worden er handige tips gegeven om hiermee om te gaan.

Ze rijkt je handvaten aan om deze tips toe te passen in de praktijk. Zo deelt ze haar eigen boodschappenlijstjes met producten van de markt, biologische winkel en de supermarkt en geeft ze budget tips, heel handig! Ook bespreekt ze hoe je een gezond voedingspatroon toe kan passen in een gezin met kinderen.

Good Food TipsGood Food Review

In het laatste gedeelte van het boek vind je heerlijke, gezonde en toegankelijke recepten! Sap, ontbijt, lunch en diner recepten komen allemaal aan bod. Ook worden er verantwoorde snack recepten gegeven en recepten voor dips en sauzen. Met deze gezonde recepten biedt ze veel alternatieven voor de veel gegeten bewerkte voeding. Denk aan verantwoorde pizza’s, hamburgers en taarten.

Good Food Review
Good Food recepten

Al met al een heel leuk boek voor iedereen die geïnteresseerd is in goede voeding. Het is echt een boek wat je op weg kan helpen bij het veranderen van je voedingspatroon. Het is op een simpele en duidelijke manier geschreven waardoor het voor iedereen goed te begrijpen is. Het boek bevat mooie foto’s en heeft een mooie layout. Echt een aanrader voor iedereen die wel wat inspiratie voor lekkere en gezonde recepten kan gebruiken! Wij zijn fan.

Good Food – Laurianne Ruhe – ISBN 978 90 5594 942 7 – prijs €22,50

Next Post:
Previous Post: