The better your recovery, the faster your progress will be

The better your recovery, the faster your progress will be

Sinds ik begonnen ben met krachttraining heb ik kennis gemaakt met de foam roller. Daarvoor had ik er eigenlijk nog nooit van gehoord. Voordat ik begin met mijn training gebruik ik de foam roller en achteraf doe ik hetzelfde. Maar wat is een foam roller nou precies? En waar is het goed voor?

Een foam roller is een rubberen rol en wordt gebruikt om de spieren te ontspannen. Het is een manier om jezelf te masseren. Je rolt met je lichaam over de rol, waardoor je spieren soepel worden en eventuele melkzuurophopingen verdwijnen. Het bloed gaat beter stromen en de spieren kunnen meer zuurstof opnemen waardoor het lichaam beter kan herstellen.

Voor het sporten
Door de foam roller voor het sporten te gebruiken, zorg je voor een betere doorbloeding van de spieren waardoor ze beter voorbereid zijn op de training. Dit zorgt ervoor dat je bepaalde oefeningen beter uit kan voeren en verkleint de kans op blessures. Het gebruik van een foam roller kan pijnlijk zijn (zeker als je de dag ervoor hard getraind hebt!). Het is belangrijk om dan toch even door te zetten zodat de spieren echt ‘los’ komen. Uiteindelijk is het een lekker gevoel en voel je dat je spieren goed soepel zijn. Als je hem vaker gebruikt zal je zien dat het steeds minder pijn doet.

  foto 2(4)

Na het sporten
Tijdens het sporten bouw je spanning (tonus) en melkzuur op in je spieren. Door gelijk na het sporten oefeningen te doen met de foam roller wordt het herstelproces versneld. Het zorgt voor verbetering van de flexibiliteit, afname van spierspanning en bevordert de afvoer van melkzuur. Dit bevordert het herstel en verminderd spierpijn.

Techniek
Je gebruikt de foam roller door hem over een deel van je lichaam te rollen. Rol met de foam roller heen en weer over verschillende spierengroepen. Als het pijn doet, is dit een teken dat je spieren daar ‘vast’ zitten en moet je er wat langer overheen rollen. Je kan de foam roller gebruiken voor je gehele lichaam, dus ook voor nek- of rugklachten.

De foam roller is één van de meest effectieve instrumenten om herstel te bevorderen. Het is super simpel in gebruik en het schijnt ook nog eens goed te kunnen helpen tegen cellulitis! Voor ons als vrouwen reden te meer om het foam rollen in je trainingsregime op te nemen!

Next Post:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Founder van I BELIEVE THE HYPE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>