Sporten bij GREAT | Review

Sporten bij GREAT | Review

We hebben een afspraak bij Great Amsterdam voor een trainingssessie met een personal trainer.

28

Als we aankomen bij Great krijgen we eerst een rondleiding door de prachtige sportschool. Alleen al voor het design zou je hier gaan sporten. Het begint al bij binnenkomst waar meteen de mooie vloer opvalt. Een Portugese tegelvloer. Wauw, dit willen we thuis ook wel! Het geheel doet een beetje Arabisch aan met leuke lampjes boven de bar. Verder valt meteen op dat het zo licht is binnen. Vaak zijn sportscholen maar donker en sober van binnen, niet echt bevorderend voor je gemoedstoestand. Naast het mooie design hebben ze ook nog eens de nieuwste apparatuur van Techno Gym staan. Wat dacht je van hardlopen door San Francisco en fietsend door Parijs, het kan allemaal. Dat maakt je saaie cardio sessie toch een stuk aantrekkelijker. Dit is nog niet alles, je kan namelijk ook nog eens een selfie maken tijdens het sporten en deze meteen plaatsen op socialmedia. De apparaten zijn namelijk verbonden met internet. Tevens worden al je resultaten opgeslagen op MyCloud waardoor al je gezwete kilometers automatisch bij gehouden worden. Via je telefoon of pc kan je dan waar en wanneer je maar wilt je trainingsschema en voortgang in zien.

15a1

Vervolgens komen we bij het gedeelte voor de krachttraining. De apparaten zijn allemaal zo ontworpen dat ze de natuurlijke bewegingen van het lichaam volgen. Dit komt door het vergrote bewegingsbereik. De weerstand blijft gedurende de hele oefening constant, waardoor de bewegingen vloeiend kunnen worden uitgevoerd. Wat wil je nog meer?

We werden getraind door personal trainer Kenan. Voordat we aan de slag gingen heeft hij ons het een en ander uitgelegd over zijn visie en zijn manier van trainen in combinatie met voeding. Dit vonden wij maar al te interessant als hype believers. Hij vertelde dat hij voornamelijk eiwitten en vetten eet en nauwelijks koolhydraten. Hij heeft zelfs een tijdje een kilo vlees per dag gegeten.. niet echt ons ding, maar wel interessant om eens zijn visie over gezonde voeding in combinatie met krachttraining te horen. Over trainen zei hij dat hij niet zo gelooft in duurtrainingen maar dat interval training, bijvoorbeeld een tabata, een goede ondersteuning kan zijn bij krachttraining. Tabata is een korte work-out van ongeveer 4 minuten. Het is de bedoeling dat je 20 seconden een oefening, bijvoorbeeld fietsen, intensief doet en daarna 10 seconden rust, en weer 20 seconden intensief. Dit wordt dan 8 keer herhaald. Tabata zorgt er voor dat je stofwisseling versneld, waardoor je sneller vet verband en is effectiever dan duurtrainingen. Het verschil tussen duurtrainingen en interval training zullen wij in een volgend blog uitgebreider bespreken.

Bij krachttraining is het belangrijk dat je vooral echt het maximale uit je zelf haalt anders zal je geen of weinig resultaat zien. Per training doe je ongeveer 4 verschillende krachtoefeningen. Een oefening bestaat uit 3 sets. Elke oefening doe je zoveel herhalingen tot dat je spieren zo verzuurt zijn dat de oefening niet meer correct uit te voeren is. Als je bij de tweede set nog steeds net zoveel herhalingen kunt doen als bij de eerste dan heb je de eerste set niet zwaar genoeg gedaan.. Dit was kort even de visie van onze Personal Training Kenan, nu onze eigen ervaring met deze trainingsmethode.

We begonnen met (gelukkig maar) 3 minuten cardio om op te warmen. Na de warming-up was het tijd voor het echte werk, we gingen het krachthonk in.

IMG_1025

We hebben in totaal 4 oefeningen van 3 sets gedaan waarbij we echt tot het uiterste zijn gegaan. Tussen de sets kregen we even rust. Kenan hield ons steeds goed in de gaten, zodra we een oefening niet meer correct uit konden voeren, moesten we stoppen.

IMG_0862  IMG_0857  IMG_0860  IMG_0865

Als afsluiter kregen we nog een Tabata oefening. We deden de oefening met de touwen. Dit was echt KILLING! We kregen de laatste set onze armen bijna niet meer omhoog!

IMG_0818   IMG_0817

Al met al vonden we het een zeer geslaagde training, hier kunnen wij wel aan wennen!

Om onze spieren een beetje te verwennen gingen we na afloop van de training lekker nog even de sauna in. Great beschikt over verschillende sauna’s waaronder een Finse, Turkse en een infraroodsauna. Wij kozen voor de infrarood sauna omdat deze goed is voor het spierherstel. Daarna was het tijd om te douchen, en ook dit weer geheel in stijl. Ze hebben niet zomaar onder een douche, nee er is een enorme regendouche kop. Heerlijk!

Eenmaal gedoucht en aangekleed voelde we ons als herboren (met hier en daar al wat spierpijn). Om de training goed af te sluiten namen we nog even lekker een eiwitshake aan de bar.

Wij zijn enthousiast! Zowel over de mooie sportschool als over de personal training. Zo willen wij altijd wel sporten!

Enthousiast geworden na het lezen van onze ervaring? Je kan je aanmelden voor een weekje gratis sporten bij Great. Check de website voor meer informatie.
www.greatclub.nl

Adres:
Ruysdaelstraat 88-90, Amsterdam

Openingstijden:
Maandag t/m donderdag 07.00-23.00 uur
vrijdag 07.00-22.00 uur
zaterdag en zondag 09.00-17.00 uur

IMG_0821

 

Next Post:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Founder van I BELIEVE THE HYPE

There is 1 comment for this article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>