#Fitgirl in the making, part 5

#Fitgirl in the making, part 5

Nadat ik mij verdiept had in High Intensity Interval Training en daar een blog aan had gewijd wilde ik deze vorm van training ook zelf toepassen! Want wie wil er nou niet tijd besparen en in deze kortere tijd ook nog eens veel meer resultaat behalen! Lees alle voordelen van HIIT hier.

Vol goede moed begon ik aan mijn eerste interval training. Ik had een speciale HIIT timer gedownload, de Nike app ingesteld en een lekker muziekje opgezet. Daar ging ik dan!

image-4_2

Ik begon met een warming-up van 5 minuten joggen. Daarna zou ik mijn eerste sprint inzetten van 30 sec gevolgd door 90 sec joggen. De warming-up ging lekker, ik had er zin in!

Toen gebeurde er iets verschrikkelijks: Mijn telefoon viel uit! (ja, alweer..) Batterij leeg..

NEE NIET NU!!! Waarom heb ik mijn telefoon ook niet even goed opgeladen van te voren?!

Al die verschillende apps die ik open had staan trokken blijkbaar mijn batterij binnen no time leeg. Sh*t, en nu? Even overweeg ik te stoppen en terug naar huis te gaan. Toen kwam ik op het geniale idee om mijn intervallen dan maar gewoon zelf te gaan tellen.. Er zat niks anders op!

De 5 minuten warming-up hebben iets langer geduurd dan de bedoeling was maar daarna begon ik toch aan mijn eerste sprint van 30 seconden. Ik kan je vertellen; tellen en rennen op 80% van je kunnen is geen goede combi.

Gelukkig gingen de 30 seconden eerder om dan ik dacht en ik kon alweer gaan joggen.
Wat een verademing is dat, joggen voelt dan echt even aan als wandelen. Ik was behoorlijk buiten adem van mijn eerste sprint maar door het joggen kwam ik weer een beetje op adem. Ook de 90 seconden joggen moest ik zelf tellen (zucht). Dit is geen doen..

In totaal heb ik 3 intervallen van 30 seconden gedaan gevolg door (ongeveer) 90 seconden joggen. Bij de laatste sprint was ik echt kapot!
Wat is dat vermoeiend zeg! Ik liep echt te hijgen als een paard..

Omdat ik geen idee had hoeveel kilometer ik eigenlijk al gelopen had, ging ik het laatste stuk naar huis maar gewoon verder met joggen. Ik denk dat dit zo’n 10 minuten geduurd heeft. Ik moest mezelf echt dwingen om door te lopen, die laatste sprint had er echt ingehakt! Ik ben zelfs weer even gaan wandelen tussendoor, ik had mijn ademhaling totaal niet meer onder controle.

Ik gok dat ik in totaal ongeveer 20 minuten heb hardgelopen. Ik vond het maar een waardeloos begin van mijn HIIT avontuur.. Volgende keer zorg ik dat mijn telefoon opgeladen is!
Mijn nieuwe doel is om voortaan 2x per week een High Intensity Interval Training te gaan doen ipv dat doelloze hardlopen.

Zie hier het bewijs: De eerste meters die nog vastgelegd waren door de Nike app..

image

heel belangrijk: rekken en strekken na afloop!

image-1

Next Post:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Founder van I BELIEVE THE HYPE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>